Kiinteistövarainhoito

Trevian johtaa toimistokohteiden kaupallista kehittämistä ja vuokrausta yhteistyössä sijoittajien ja vuokralaisten kanssa. Autamme asiakkaitamme löytämään räätälöityjä ratkaisuja, jotka vastaavat heidän erityistarpeisiinsa ja luovat samalla merkittävää arvoa heidän liiketoiminnalleen.

Ammattimainen tiimimme kehittää kiinteistökohteita aktiivisesti alan parhaiden ammattilaisten ja yhteistyökumppaneiden kanssa.

Trevianin ydinosaamiseen kuuluvat kiinteistöjen vuokraus, markkinointi, tekninen johtaminen, ESG-palvelut sekä kiinteistökehittäminen.

Liiketoimintasuunnitelman kehittäminen ja toteutus

Liiketoimintasuunnitelma on päivittäisen toimintamme perusta. Laadimme liiketoimintasuunnitelmat yhdessä
sijoittajien kanssa omaisuuden arvon parantamiseksi. 

Jos sijoittaja on jo itse laatinut kiinteistölle liiketoimintasuunnitelman, toteutamme suunnitelman sovitun budjetin ja aikataulun mukaisesti.

Tekninen johtaminen

Tarjoamme laajan valikoiman teknisen johtamisen palveluita, jotka vastaavat asiakkaan korkeisiin vaatimuksiin niin teknisissä ratkaisuissa kuin ESG-tavoitteissa. Sitoudumme noudattamaan tiukentuvia määräyksiä ja huolehdimme kiinteistöjen teknisestä ylläpidosta, korjauksista ja urakoinnista läpinäkyvästi ja riippumattomasti.

Palveluihimme kuuluvat kiinteistönhoidon johtaminen, tekninen hallinnointi varainhoitajille ja sijoittajille, budjetointi ja seuranta, energiatehokkuuden varmistaminen sekä urakoitsijoiden velvoitteiden valvonta. Tarjoamme myös PTS- (Pitkän tähtäimen suunnitelmat), TDD- (Tekninen due diligence) ja ESG-palveluita asiakkaan tarpeiden mukaan.

Vastuullisuus / ESG

Vastuullisuus on keskeinen osa toimintaamme kaikilla tasoilla. Kiinteistövarainhoidossamme otamme huomioon ympäristö-, sosiaaliset ja hallinnolliset kriteerit, jotka on määritelty yhdessä sijoittajan kanssa.

Suunnittelemme ja toteutamme ESG-ohjelmia ja -sertifiointeja (esim. GRESB, BREEAM) asiantuntijakonsulttien tukemana. Valvomme myös alihankkijoiden vastuita ja velvollisuuksia sekä muita viranomaisten ja/tai yrityskäytäntöjen asettamia sosiaalisia velvoitteita ja vaatimuksia.

Vuokraus

Vuokraus on ydinosaamisaluettamme. Neuvottelemme uusia vuokrasopimuksia sekä uusimme olemassa olevia vuokrasopimuksia. Teemme myös tiivistä yhteistyötä laajan välittäjäverkostomme kanssa.

Seuraamme jatkuvasti vuokralaistyytyväisyyttä ja teemme tiivistä yhteistyötä vuokralaisten kanssa varmistaaksemme pitkän aikavälin vuokrausasteen vakauden.

Järjestämme ja hoidamme vuokrauksen hallinnon sekä toteutamme vuokralaisten KYC-prosessin osana AML-yhteensopivuutta. Lisäksi tuotamme vuokraan ja vuokrasopimuksiin liittyviä KPI-raportteja ja -analyysejä.

Taloushallinto ja raportointi

Yritysrakenteet ja voimassa oleva lainsäädäntö luovat pohjan yrityshallintopalveluillemme.

Kiinteistöhallintotiimimme voi johtaa ja järjestää olennaisia yrityshallinnon palveluita, sisältäen esimerkiksi hallituksen ja yhtiökokouksen pöytäkirjat sekä rahanpesulakiin ja pakotelistoihin liittyvät varmistukset.

Markkinointi

Markkinointitiimimme tukee varainhoitoa ja vuokrausta liiketoimintasuunnitelman mukaisesti. Varainhoidon ja vuokrauksen markkinointiin kuuluvat muun muassa markkinointi- ja brändistrategian kehittäminen sekä kohteiden markkinointisuunnitelmien luominen ja uudelleenbrändäys.

Ota yhteyttä

Image

Jussi Raitaniemi


Head of Asset Management Operations, Partner

+358 50 343 8275

jussi.raitaniemi@trevian.fi

Image

Elisa Loitto


Head of Asset Management Sales, Partner

+358 50 390 1581

elisa.loitto@trevian.fi

Image

Jenita Kokkoniemi


Head of Logistics & Industrial Team

+358 44 527 0870

Image

Anni Tenhunen


Head of Retail Team

+358 40 725 6005

anni.tenhunen@trevian.fi

Image

Helena Kangas


Head of Office Team, Partner

+358 40 071 7698

helena.kangas@trevian.fi